Minimalne przetwarzanie to kluczowe hasło towarzyszące zbliżającym się targom branży technologii spożywczych Anuga FoodTec, podczas których zaprezentowane zostaną nowoczesne metody i urządzenia zapewniające produkcję żywności zgodną z tym hasłem.

Według opublikowanego ostatnio raportu dotyczącego aseptycznego pakowania skumulowany roczny wskaźnik wzrostu globalnego rynku opakowań aseptycznych w okresie od 2017 do 2023 r. wyniesie między 9,5% a 10,0%. W obliczu tak prężnie rozwijającego się rynku producenci żywności stoją przed wyzwaniem zapewnienia najnowocześniejszych rozwiązań umożliwiających utrzymanie idealnie higienicznych warunków w procesie produkcji. Rozwiązaniem mogą być innowacyjne metody konserwacji i pakowania aseptycznego.

Producenci branży spożywczej dążą do tego, aby ich produkty były dziś jak najbardziej świeże i nieprzetworzone, gdyż takich właśnie produktów oczekują konsumenci. Doskonałym przykładem takiej produkcji jest aseptyczne napełnianie w technologii na zimno butelek z tworzyw sztucznych lub kartonów na napoje. Metoda ta, polega na aseptycznym pakowaniu produktu spożywczego w sterylnym, z perspektywy technologii żywności, urządzeniu. Cała produkcja odbywa się w wyjałowionym środowisku, w którym produkt spożywczy i opakowanie są osobno sterylizowane i łączone w warunkach jałowych. Takie sterylne dla żywności otoczenie jest warunkiem koniecznym do pakowania aseptycznego. Dotyczy to zwłaszcza produktów wrażliwych, które maja niewielką zdolność ochrony w stosunku do intensywności namnażania się mikroorganizmów.

W ostatnim czasie temat ten zaczyna dotyczyć również owoców i warzyw, które do tej pory można było pakować wyłącznie w technologii na gorąco – tak jak wciąż ma to miejsce w procesie pakowania mleka. Technologie pakowania oraz inne nowoczesne rozwiązania i innowacyjne produkty, jak choćby aseptyczne linie produkcyjne czy gotowe systemy pakowania, będą szeroko prezentowane w trakcie targów, podczas specjalnie aranżowanych dla zwiedzających wycieczek z przewodnikiem po najnowszych technologicznych rozwiązaniach branży spożywczej oferowanych przez wystawców z całego świata.

Źródło i fot . PRIMUM Public Relations