Wprowadzony na rynek zeszłej jesieni wariant żurawiny Crunchy Cranberries™ od Ocean Spray został dobrze przyjęty przez niemieckich konsumentów.

Potwierdzają to wyniki reprezentatywnej ankiety przeprowadzonej wśród 400 respondentów. Przekąski były degustowane bez dodatków oraz w postaci dwóch innych produktów koncepcyjnych Bösch Boden Spies. Ogółem, zarówno smak, jak i konsystencję ankietowani uznali za bardzo dobre. Uczestnicy badania podali również inne sposoby wykorzystania innowacyjnego produktu i wyrazili zainteresowanie zakupem nowego wariantu żurawiny.

W imieniu Ocean Spray test produktu przeprowadził niezależny Instytut Badań Rynkowych i Społecznych przy Dyskontach, Supermarketach i Aptekach IFAK. Badanie przeprowadzono w Berlinie, Hamburgu, Kolonii i Norymberdze na grupie mężczyzn i kobiet między 18. a 75. rokiem życia, którzy nie są niechętnie nastawieni do żurawiny i chrupiących przekąsek. Ankietowani próbowali Crunchy Cranberries™ w trzech wariantach: bez dodatków, w mieszance i w polewie czekoladowej. Następnie ocenili własne wrażenia na podstawie różnych kryteriów.

82 procent uczestników badania oceniło smak Crunchy Cranberries™ bez dodatków między dobry a doskonały. Owocowe i kwaskowe nuty oraz chrupiąca postać szczególnie spodobały się milenialsom oraz osobom poniżej 50. roku życia. 77 procent respondentów pozytywnie oceniło fakt, że jest to nowy produkt. Nowy wariant żurawiny uzyskał również znakomite oceny jako składnik produktów koncepcyjnych Bösch Boden Spies: 83 procent określiło smak żurawiny w mieszance między dobry a doskonały, 82 procent tak samo oceniło wersję w polewie czekoladowej. Oba warianty zostały szczególnie docenione za umiejętne łączenie różnych smaków.

Po skończonym teście respondenci wskazali możliwe sposoby wykorzystania Crunchy Cranberries™, głównie jako przekąski: duża liczba uczestników badania widziałaby nowy wariant żurawiny w postaci przekąski do jedzenia między posiłkami (79 procent) lub w drodze (57 procent). 57 procent ankietowanych dodawałoby żurawinę do musli, płatków kukurydzianych i owsianek. Ponad połowa (53 procent) widzi w chrupiącej żurawinie alternatywę dla słodyczy. 49 procent respondentów widzi żurawinę w formie dodatku do jogurtów, dań z twarogu i budyniu.

Nowa żurawina z wysokim wynikiem oceny smaku, tekstury i naturalności.
Bardziej dogłębna analiza wykazała, że intensywny i naturalny smak był szczególnie zauważony: 80 procent uznało, że intensywność była w sam raz, a 86 procent respondentów uznało, że Crunchy Cranberries™ smakują naturalnie. Co więcej, ponad trzy czwarte respondentów uznało za w sam raz słodkość (81 procent), kwaśność (85 procent) i goryczkę (86 procent). Respondentom spodobała się również tekstura nowego wariantu żurawiny: 82 procent uznało ją za dobrą lub doskonałą. Również wygląd żurawiny bardzo spodobał się respondentom: 94 procent uznało wygląd żurawiny za dobry, a jej kolor i rozmiar został uznany za w sam raz przez odpowiednio 87 i 92 procent respondentów.

Wyniki badania potwierdzają, że innowacyjny produkt okazał się sukcesem, który może mieć jeszcze inne zastosowania. Osobą do kontaktu ze strony Bösch Boden Spies oraz Ocean Spray w sprawie Crunchy Cranberries™ i badania jest Tim Richardson, menedżer zespołu ds. suszonych owoców i składników w postaci orzechów (kontakt: tim.richardsen@boeschbodenspies.com).


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij